mandag den 25. juni 2007

- og jeg læser ellers ikke krimi’er…

- men jeg har overgivet mig helt og aldeles til Rennie Airths: Mørkets flod.
Tag med til Sydengland til tiden lige efter 1. Verdenskrig. Mød kriminalkommissær John Madden, som har overlevet tiden i skyttegravene, men er arret på sjæl og legeme.

En familie findes brutalt myrdet på et landsted nær en ellers fredelig og idyllisk landsby – tilsyneladende er der tale om rovmord, men John Madden fornemmer, at andre og dybereliggende motiver end simpel berigelse spiller ind. Med sine bitre erfaringer fra krigen ser han spor, der peger i retning af en særdeles professionel drabsmand, men hvorfor?

På sin vej mod opklaringen af mordene må John Madden kæmpe mod både tiden og Scotland Yards konservative ”modstand mod forandringer”, men han møder også forståelse og sympati blandt andet fra landsbyens læge.

Alt imens morderen planlægger sit næste skridt…..

Anden bog om John Madden ”Tidevand af blod” er netop udkommet på dansk, og jeg glæder mig!!

- Men hvad skal jeg ellers læse, nu hvor jeg har fået blod på tanden?

Lisbeth Busk
Holstebro Bibliotek

Lån bogen på Holstebro Bibliotekerne >>