mandag den 17. august 2009

Offer af S. J. Bolton

Tora Hamilton er læge, nygift og netop flyttet til de afsidesliggende Shetlandsøer. En blæsende og regnfuld eftermiddag gør hun et frygteligt fund. Liget af en ung kvinde er blevet begravet på Toras mark. Kvindens bryst er blevet åbnet og hjertet brutalt fjernet....

Så er rammen sat for en rigtig spændende krimi, hvor ingen er til at stole på!

Jeg læser ikke forfærdelige mange krimier, og hvis jeg gør, så er det ikke nogle bestemte genre eller typer jeg foretrækker. Jeg vil underholdes og have et plot der ikke lige lader sig gennemskue efter de første par sider. Og det fik jeg med denne krimi.

Sproget er let og og man sættes ikke bag om dansen med uforklarlige hændelser eller begreber. Og så passer hovedepersonen, Tora, lige til mit temperament: Hun er ikke superkvinde, men har stadig ben i næsen til, at hun ikke vil finde sig at blive afvist som et forvirrede kvindemenneske.

Både mænd og kvinder kan læse denne krimi, og jeg vil varmt anbefale den til alle med hang til spænding og gode plots!

Ditte Rasmussen, bibliotekar